Skip to main content

Har du en privat Instagram konto og administrerer du samtidig en virksomhedsprofil på platformen?

Så formoder jeg at du er rigtig træt af hele tiden at skulle logge af den ene konto for at logge på den anden så snart du vil foretage dig noget, hvad end det er at lægge et nyt billede op eller bare tjekke dit feed.

Heldigvis er der godt nyt, for nu understøtter de officielle Instagram apps til hhv. iPhone og Android-telefoner endelig muligheden for flere konti på samme telefon – uden at man skal logge af/på hver gang.

Men nu er det heldigvis slut, Instagram har nu gjort det muligt med flere konti pr. telefon!

Sådan opsætter du flere konti på din telefon

Først og fremmest kræver at du har den seneste version af app’en som i skrivende stund er version 7.15. Når denne er installeret på din telefon skal du åbne app’en og logge på en af dine konti, det er underordnet hvilken du logger på først.

Når du er logget på den første konto skal du:

  • tappe på profilikonet i bunden (nederst til højre)
    IMG_1112
  • tappe på tandhjulet i øverste højre hjørne
    IMG_1113
  • scrolle ned i bunden og vælge Tilføj konto
    IMG_1114
  • indtaste dine kontooplysninger på den nye konto du vil tilføje og herefter logge på
    IMG_1117

For at skifte mellem de konti du nu har opsat, skal du blot gå til profilsiden og tappe på navnet øverst på profilen og vælge den anden konto:

IMG_1115

… og sværere er det ikke. 🙂

Fremgangsmåden er stort set den samme på en Android telefon.

Kunne du bruge dette tip? Så del det gerne med dine venner!

Daniel Svane Handberg

Autodidakt cand.kreativ med en programmør gemt i maven. Brænder for webudvikling og -design, digital markedsføring og den gode oplevelse på nettet. Ring på 31 50 10 10, eller send en mail på daniel@swanworks.dk. Vil du gerne læse mere om Daniel, kan du gøre dette her.

11 Comments

  • Kirstine siger:

    Lavpraktisk spørgsmål fra en helt grøn instagrambruger: Kan flere administrere den samme konto? Altså, kan flere være logget på den samme profil på samme tid?

  • Katrine siger:

    Jeg kan simpelthen ikke få det til at lykkedes. Den siger, at jeg allerede har en konto med den emailadresse. Er det ikke ideen at jeg godt må have flere?

    Mvh Katrine

  • Jane Marie Jensen siger:

    Hej Daniel.
    Vil høre om du ved noget om følgende: Jeg har oprettet en virksomhedsprofil for min arbejdsplads, profilen er tilknyttet min private Instagram konto. Nu er jeg stoppet på arbejdspladsen, jeg har tilføjet en kollega som administrator og ændret mailadressen på virksomhedsprofilen. Men hvordan sletter jeg min tilknytning uden at slette hele virksomhedsprofilen?
    Kan simpelthen ikke gennemskue det. Håber du har et bud.
    Mange hilsner Jane

  • Kathlyn Reneeh Bjerre siger:

    Hvordan sletter man en tilknyttet konto, når denne ikke skal bruges længere?

  • Anne Ganes siger:

    Hej Daniel
    Jeg har fået ny iPhone. Og før min nye mobil havde jeg lavet 2 Instagram profiler. Nu kan jeg kunne komme ind i en. Hvordan “finder/kommer jeg ind i den anden jeg har lavet ?
    Mvh Anne

    • Lene siger:

      Hej Anne

      Godt nok et lidt “long shot” det her, det er lang tid siden, du skrev. Men fik du nogensinde svar, eller har du fundet en løsning? Jeg står i samme problem og kunne virkelig godt bruge et tip. 😉